Æstetiske kontormøbler giver dine kunder et bedre indtryk af virksomheden

Vi mennesker bliver præsenteret for tusinde af indtryk hver eneste dag. Vi har ikke tid til at reflektere over langt de fleste af dem (så ville vi aldrig nå at lave andet), så vi danner os lynhurtigt og ubevist et indtryk af den person, vi taler med og de omgivelser, vi er i. Studier har vist, at det er rigtig svært at ændre det førstehåndsindtryk, man har givet. Desuden er det også sådan, at dårlige indtryk vægter højere end de gode i vores hukommelse, og vi har langt sværere ved at ryste et dårligt førstehåndsindtryk af os.

Når man som virksomhed inviterer potentielle nye kunder over til en kop kaffe, er der derfor enormt meget på spil. På få sekunder har hjernen allerede dannet sig sit første indtryk, og så er det medarbejderens opgave enten at styrke eller forsøge at ændre dette indtryk.

Indbydende omgivelser giver glade kunder 

Derfor er det også enormt ærgerligt, hvis man har et team af superkvalificerede medarbejdere, der med garanti kan løse kundens behov – men fordi virksomhedens lokaler er lidt snuskede og kontormøblerne lidt for umoderne, ender kunden med at vælge konkurrenten. Det kunne være let være undgået, men kunden fik ubevidst et førstehåndsindtryk af at denne virksomhed ikke er med på beatet og ikke har fornemmelse for detaljer – udelukkende fordi, det var dét indtryk de fysiske rammer gav.

Derimod kan en virksomhed der har moderne, æstetiske kontormøbler give et indtryk af, at her har man fingeren på pulsen, man er first mover, man forstår hvad der er vigtigt og man har styr på det, man laver. Simpelthen fordi, de rette kontormøbler giver indtrykket af professionalisme, mod og sans for detaljen.

Udover at investere i kontormøbler der imponerer på den helt rigtige måde, er det også en god idé at kigge på, om virksomheden har god og nok belysning (så ikke stedet fremstår gråt og deprimerende) eller om det er så hvidt og klinisk, at man tror, man er i en bank. Vær ikke bange for at give væggene noget farve eller hæng farverige billeder på væggene. Det er altsammen med til at skabe et godt førstehåndsindtryk, som kan ende med nye kundeaftaler.